Hjernerystelseslinjen

Hjernerystelseslinjen er åben for alle. Vores frivillige telefonrådgivere svarer på spørgsmål om hjernerystelse til både ramte og deres pårørende eller f.eks. arbejdsgivere med ansatte ramt af hjernerystelse

5 MIN LÆSNING

Play Video

Kontakt Hjernerystelseslinjen

Vi svarer på spørgsmål om hjernerystelse, som ikke er socialrådgivning eller juridisk rådgivning.

Hjernerystelseslinjen har ikke fast telefontid, men vi ringer dig op, hvis du sms’er eller indtaler en besked.

Henvendelse på mail foregår på samme måde som henvendelse på SMS og telefonsvarerbesked

Telefon: (+45) 42 92 77 15

OBS: Hjernerystelseslinjen holder lukket i skolernes ferier.

Vi evaluerer i øjeblikket Hjernerystelseslinjen, så du modtager en SMS med et link til et spørgeskema, hvis du har haft en samtale.

Husk at oplyse følgende, så vi kan hjælpe dig bedst muligt

Vi ringer tilbage hurtigst muligt og typisk inden 7 dage. Husk, at vi ringer fra ukendt nummer.

En samtale vil som udgangspunkt vare maksimalt 25 minutter, men du er altid velkommen til at ringe igen.

I travle perioder prioriterer vi opkald fra dig, som er medlem af Hjernerystelsesforeningen, så opgiv gerne din email eller telefonnummer, når du henvender dig.

Hvis du ikke er medlem af Hjernerystelsesforeningen endnu, kan du melde dig ind her:

• Din problemstilling
  • Hvornår på dagen og ugen, at vi bedst træffer dig
  • Dit telefonnummer (vi ringer desværre ikke til udenlandske numre)
  • Din email eller telefonnummer, hvis du er medlem af Hjernerystelsesforeningen

Ved spørgsmål om behandling

Som medlem af Hjernerystelsesforeningen kan du spørge om andre ramtes erfaringer med konkrete fagprofessionelle tilbud ved at sende en mail til:

medlem@hjernerystelsesforeningen.dk.

Hjernerystelseslinjen henviser ikke til konkrete behandlere, men giver meget gerne sparring på forventninger til forskellige behandlingsformer.

Hjernerystelseslinjen er bemandet af frivillige, der ofte selv er ramt af følger efter hjernerystelse.
Så vis hensyn 🙂

Behandling af dine oplysninger

Vi passer på dine oplysninger, når du henvender dig.

I forbindelse med en samtale bliver der udformet en anonym note af problemstillingen, så den mest relevante rådgiver modtager samtalen. Efter samtalen udformes en kort beskrivelse af rådgivningens forløb til intern kvalitetssikring. Ingen personhenførbare data indføres i problembeskrivelsen eller den interne kvalitetssikring.

Efter samtalens afslutning slettes alle kontaktoplysninger af en betroet medarbejder.