Du er ikke alene

Du behøver ikke være alene om din hjernerystelse. Hjernerystelsesforeningen tilbyder en lang række muligheder for at få støtte og forståelse af andre som kender til det at være hjernerystelsesramt. Se hvad vi har af fællesskaber her.
Mennesker, der holder om hinanden
Ung kvinde der holder mobiltelefon, men social medie ikoner der strømmer ud fra skærmen

Digitale selvhjælpsgrupper

Vi holder en række facebookgrupper kørende takket være mere end 40 frivillige samt støtte fra professionelle konsulenter. Der er både grupper for nyramte, unge samt for pårørende mm.

Du kan bruge grupperne til at møde andre mennesker, der er i samme situation som dig, til at få støtte, gode råd og til at udveksle erfaringer med personer, der forstår, hvad en hjernerystelse betyder i hverdagen.

Fysiske selvhjælpsgrupper

Hjernerystelsesforeningens afholder også fysiske selvhjælpsgrupper, hvor man mødes med andre. Selvhjælpsgrupperne er drevet af frivillige tovholdere, som superviseres af en projektmedarbejder i Hjernerystelsesforeningen.

Mennesker der holder møde
Mennesker, der dyrker yoga

Aktivitetstilbud i aftenskolen Pas På Hovedet

Hjernerystelsesforeningen samarbejder med Aftenskolen Pas På Hovedet som udbyder undervisning i blide bevægelsesformer der er skræddersyet til hjernerystelsesramte. Undervisningen foregår i små hold, hvor man i fællesskab kan inspirerer, støtte og opmuntrer hinanden.

Aftenskolen afholder også foredrag og debatarrangementer inden for hjernerystelsesområdet.