Restorativ Yoga for ramte af hjernerystelse - Aarhus

Lokalafdeling Aarhus - Hjernerystelsesforeningen afholder hold med undervisning i Restorativ Yoga v. instruktør Pernille Lovise Møller Madsen.

Tid: Torsdage kl. 11.30-13.00 med start d.3.11.2016 - 6 øvegange.
Sted: Mindfulness Akademiet - Christiansgade 4 - kælderen - 8000 Århus C.

Pris: 860 kr. for medlemmer og 1060 kr. for ikke-medlemmer.

Medbring: En drikkedunk og behageligt tøj. I lokalet er der yogamåtter, tæpper, blokke, pøller og puder, som kan lånes.

Tilmelding: Skriv en mail for at tilmelde dig med dit fulde navn, adresse, tlf.nr. og email samt om du er medlem af hjernerystelsesforeningen til: holdaarhus@hjernerystelsesforeningen.dk - der er max. 10 pladser på holdet. Tilmelding senest fredag d.21.oktober.

Spørgsmål: Såfremt du har spørgsmål til kurset kan du skrive til: holdaarhus@hjernerystelsesforeningen.dk

Om Restorativ Yoga for ramte af hjernerystelse.

Kurset er bedst for dig, der er kommet over det værste chok ved længerevarende hjernerystelse, og som kan klare moderat fysisk aktivitet, så som at gå en tur eller at cykle. Du skal have haft hjernerystelse i mindst 3 måneder for at deltage på holdet.

Restorativ yoga støtter nænsomt op om kroppens evne til at genfinde balance og opleve ro. Afstressende yoga kræver hverken god form eller en smidig krop. På holdet vil du blive guidet gennem blide sekvenser, hvor bevægelse og åndedræt forenes i et meditativt flow. Nærende restorative yogastillinger dybdeafspænder kroppen, og du vil opleve at spændinger forsvinder og sindet beroliges. Alle er velkomne uanset alder, køn og yogaerfaring. Pernille vil målrette sin undervisning til dig, som udover symptomer fra hjernerystelse også oplever uro, lettere stresssymptomer eller ængstelighed. I undervisningen er der nærvær, ro og tid nok.

Pernille underviser i Hatha Yoga, som består af både fysiske udfordrende og mere restorative øvelser. Hun har særlig interesse for den restorative yoga og dens helende effekt på fysiske og psykiske spændinger. Hun har sine uddannelser i yoga fra Hamsa Yoga Studio samt Yogarolllinger. Pernille har en bred undervisningserfaring fra hold med både børn og voksne. Pernille Madsen er yogalærer og folkeskolelærer. I Pernilles undervisning er der god tid, plads og hjerterum. Du vil blive guidet roligt og præcist, så der er frihed til at være med det, du oplever din yogapraksis gør for din krop, sind og hjerte. Kærligheden til yoga og meditation startede i 2000 på et langt højskoleophold, hvor hun fordybede sig i yoga, meditation og energibevidsthed. Siden da har yoga- og meditationspraksis haft plads i Pernilles liv i forskellige grader. Pernille er 36 år og bor i Øster Bjerregrav i et bofælleskab sammen med sin mand og to børn.

Se mere om Pernille på: Pernille Lovise Yoga på Facebook