MediYoga for ramte af hjernerystelse - Aarhus

Lokalafdeling Aarhus - Hjernerystelsesforeningen afholder hold med undervisning i MediYoga v. instruktør Charlotte Holm Kold.

Tid: Mandage kl. 14.00 -15.30 med start d.31.10.2016 - 6 øvegange
Sted: Mindfulness Akademiet - Christiansgade 4 - kælderen - 8000 Århus C.

Pris: 860 kr. for medlemmer og 1060 kr. for ikke-medlemmer.

Medbring: En drikkedunk og behageligt tøj. I lokalet er der yogamåtter, tæpper, blokke, pøller og puder, som kan lånes.

Tilmelding: Skriv en mail for at tilmelde dig med dit fulde navn, adresse, tlf.nr. og email samt om du er medlem af hjernerystelsesforeningen til: holdaarhus@hjernerystelsesforeningen.dk - der er max. 10 pladser på holdet. Tilmelding senest fredag d.21.oktober.

Spørgsmål: Såfremt du har spørgsmål til kurset kan du skrive til: holdaarhus@hjernerystelsesforeningen.dk

Om MediYoga for ramte af hjernerystelse:

Kurset er bedst for dig, der er kommet over det værste chok ved længerevarende hjernerystelse, og som kan klare moderat fysisk aktivitet, så som at gå en tur eller at cykle. Du skal have haft hjernerystelse i mindst 3 måneder for at deltage i arrangementet. Der udover er alle velkomne uanset alder, køn og yogaerfaring - og du behøver ikke at have deltaget på det tidligere hold med MediYoga.

Mediyoga er udviklet af det svenske sundhedssystem med inspiration fra Kundalini Yogaen og den kinesiske medicin og bruges i dag på langt de fleste sygehuse i Sverige af læger, sygeplejersker, fysioterapeuter samt i privat praksis. Mediyoga er blide meditative fysiske øvelser, åndedrætsøvelser, koncentrationsteknikker, meditation og afspænding, som alle har en veldokumenteret effekt. Yogaformen er særlig velegnet til personer med cancer, rygsmerter, søvnproblemer, stress, udbrændthed, depression eller blot en lyst til generel mere indre ro og velvære. Holdets yogasæt tager udgangspunkt i, at alle eleverne er ramt af Post Commotio Syndrom og de deraf følgende skånehensyn. Der tilbydes i instruktion af eleverne altid en modificeret tilgang til øvelserne, og der skal lægges særligt vægt på at arbejde med deltagernes egen accept, respekt og forståelse af egen krop og dens muligheder og begrænsninger. Målet er i videst muligt omfang at sikre, at deltagerne ikke oplever øgede symptomer ved undervisningen.

Om underviseren:
Charlotte Holm Kold er uddannet MediYoga lærer, Hathayoga lærer, mindfulness instruktor, ACT terapeut og har 3 års studier og eksamener fra sygeplejerske studiet og uddannet folkeskolelærer. Charlotte er selv ramt af langvarige følger efter en hjernerystelse. Se mere på: www.levyoga.nu