Frivillig job

Social media manager / Digital redaktør til Hjernerystelsesforeningen

Har du styr på professionel brug af de sociale medier og digitale platforme, og talent for stærk, skriftlig kommunikation? Og er du engageret og brænder for frivilligt arbejde? Så er det måske netop dig, vi søger.

Hjernerystelsesforeningen er en ung og ambitiøs patientforening, der har været i hastig udvikling siden opstarten for to år siden. Patientforeningen er opstået på baggrund af et enormt behov og har i sin korte levetid opnået en lang række resultater og formået at gøre en forskel for de mere end 25.000 danskere, der hvert år rammes af en hjernerystelse. Hjernerystelsesforeningen har fået sat hjernerystelse på dagsordenen i Danmark og hjælper aktuelt mere end 1000 ramte og pårørende via vores mange aktiviteter og platforme. Derfor har vi også travlt - og derfor har vi brug for din hjælp til fortsat at gøre en forskel.

Jobbet

Vi søger en eller flere social media managers / digitale redaktører, der har evnerne og lysten til at sikre, at vi har en stærk og relevant digital tilstedeværelse, der skaber opmærksomhed, engagement og relationer med vores målgrupper. Du vil indgå i et content-team i patientforeningen og få til ansvar at planlægge og eksekvere indhold på tværs af Hjernerystelsesforeningens kanaler på hjemmeside, Facebook, Twitter og Instagram - og for at udvikle og fremtidssikre patientforeningens digitale tilstedeværelse i samarbejde med kommunikationsteamet.

Jobbets primære opgaver består i at:

• Skrive, koordinere og time indhold på tværs af Hjernerystelsesforeningens kanaler.
  • Opfange og udvælge relevante historier og omsætte disse til godt social media-indhold.
  • Samarbejde med Hjernerystelsesforeningens kommunikations- og presseteam, samt community managers.

Vi kan ikke undvære dig, hvis:

• Du har solid erfaring med brugen af Twitter - og gerne også med Facebook pages og Instagram.
  • Du forstår at opfange gode historier og omsætte dem til indhold.
  • Du forstår a formidle content på tværs af platforme og kanaler - og til forskellige målgrupper.
  • Du har talent for at skrive kort og præcist med øje for dialogen mellem afsender og modtager.
  • Du er typen, der engagerer dig dybt i både dit arbejde og dine medmennesker.

Og hvis du også har flair for at fortælle og formidle visuelt med billeder og grafik, er det et plus.

Vi er helt sikre på at kunne tilbyde:

• En ung og dynamisk organisation i rivende udvikling.
  • En stærkt engageret målgruppe der aktivt bidrager til dialogen på vores mange platforme.
  • Opgaver med masser af selvstændighed, medbestemmelse og ansvar.
  • Stor fleksibilitet ift. arbejdstid og planlægning.
  • Et frivilligt arbejde der giver dig mulighed for at styrke og udvikle dine digitale kompetencer.
  • Mulighed for på sigt at udvide arbejdsområdet med pressearbejde eller andre kommunikations-opgaver i organisationen, hvis du får lysten til det og viser evnerne.

Ansættelsesvilkår

De frivillige stillinger ønskes besat snarest muligt. De er normeret til ca. 5 timer om ugen og er ulønnede. Hjernerystelsesforeningen arbejder netværks- og cloud-baseret, men vi vil fremadrettet etablere et fysisk sekretariat. Arbejdet forventes derfor aktuelt udført on-the-go og hjemmefra via vores cloud, og det er derfor ikke et krav, at du er bosat i København. Vi forventer, at du selv har smartphone og computer til rådighed.

Alle kvalificerede og interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, seksualitet, religion eller etnicitet opfordres til at søges stillingen.

Ansøgning

Send CV og en kortfattet ansøgning til presse@hjernerystelsesforeningen.dk senest fredag den 22. maj 2015 kl. 12.00. Husk at inkludere links til dine profiler på fx Twitter, Instagram og LinkedIn.

Ønsker du flere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at sende en mail til presse@hjernerystelsesforeningen.dk.

Hjernerystelsesforeningen er en landsdækkende patientforening, der arbejder på at gøre en positiv forskel for de mange danskere, der oplever akutte eller længerevarende følger af hjernerystelse.

www.hjernerystelsesforeningen.dk

www.facebook.com/hjernerystelsesforeningen